Feminist? Javisst!

Till oändligheten och vidare

Publicerad 2013-01-20 12:39:00 i Anka

Delkursbeskrivning "introduktion till genusvetenskapen 15 hp":

"Genusvetenskapen studerar hur genus ”görs” eller konstrueras i samhälle och kultur. I den här första delkursen introduceras några av genusvetenskapens olika inriktningar och nyckel­begrepp, en historisk analys av genusrelationernas utveckling i Sverige samt en genusteoretisk analys av några av dagens aktuella samhällsproblem. Delkursen ger även en introduktion i textanalys och tar upp litteraturens betydelse för det offentliga samtalet kring genusrelaterade frågor. Via tutorseminarier och tutoruppgifter tränar vi på att i mindre grupper föra vetenskapliga diskussioner muntligt och skriftligt."

Ryser av välbehag. Taggad till miljarder! Dock sådär bajsnödigt nervös somsagt, men så ska det väl vara I guess. Vore väl annars lite halvpsykopat om det inte kändes något alls...
Hursom, lilla jag ska strutta omkring på Stockholmsuniversitet och ha mig liksom. That's a sight for sore eyes.
Jojust! För det var så det blev. Accepterade både min reservplats på SU och antagningen på södertörn. Men då SU var mitt förstahandsval blev det i andra urvalet en plats över till tjejen-med-okoll (dvs mig, hajade fan ingenting) men bra var väl det eftersom det är närmre (sägs att det ger extra mysig merit på pappret också). Och så har jag ju Nike där någonstans med sitt pedagogtjossan.

Åh herre min givmilde skapare... *går och bajsar för femte gången idag*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela