Feminist? Javisst!

dryga män.

Publicerad 2013-02-21 18:42:49 i Guro

Efter att ha haft en riktigt dålig messeneger konversation känner jag.

Att dryga män* och framförallt dryga ex,det finns det gott om. Har egentligen inget mer att tillägga. Eller jo!

* Jag tror att män genom århundranden pågrund av snevridna mansideal och helt sjuka normer inte behövt visa det andra könet,i det här fallet kvinnan: respekt! Överlag har jag svårt att känna mig hundra procent respekterad av det manliga släktet. Det bottnar säkert i kvinnans existentiella osäkerhet som forcherats på oss i århundraden. Att vi, för inte allt för längesen inte hade konversationer, umgänge med män, ja om inte äktenskap planerades förstås.WIHO! Märkligt att vi levt i sådant förtryck och hur vi fortfarande gör det. Tro nu inte att jag sitter och hetshatar män dagarna i ända. Jag umgås faktiskt med ett par, rätt så hyggliga, män(!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela