Feminist? Javisst!

Såhär ser en feminist ut

Publicerad 2013-01-29 21:52:00 i Anka

 
    
   
  

 Förstår ni lite vad jag vill säga? En feminist ser inte ut på ett speciellt sätt. Det finns ingen "typisk" klädsel, frisyr, könsbehörighet osv. Så när någon påpekade "men du ser ju inte ut som en feminist" blev jag varken arg eller speciellt förvånad. Man föreställer sig gärna att feminister är manshatande kvinnor vilka är, lesbiska, korthåriga, kroppsbehåriga och "fula".  
Jag frågade istället personen nyfiket "hur menar du? hur ser en feminist ut?" varpå personen i fråga blev tyst och tänkte en lång stund tills hen slutligen sa "äh jag vet inte..."
Precis. Jag vet inte heller, för det finns inget som fysionomiskt kännetecknar en feminist.

Ber om ursäkt ifall jag demolerat någons trångsynta fördomar.

(Alla, de flesta känner ni igen, är uttalade feminister.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela