Feminist? Javisst!

MÅ DEM KASTRERAS & BRINNA I...

Publicerad 2013-01-13 20:17:06 i Ellinor

Som kontrast till mitt förra inlägg.
Jag är inte bitter, nu är jag FÖRBANNAD! Och det är inte ofta ska jag tala om.

För er som missat blev en tjej, 20 år gammal tidigt idag överfallen & våldtagen av fem män i samma ålder när hon var på väg hem från Sundbyberg station. Tjejen ligger inlagd på sjukhus och mår psykiskt väldigt dåligt (nähää). Man har i skrivande stund inga misstänkta för dådet.

VAD. ÄR. DET. FÖR. FEL. PÅ. MÄNNISKOR! ? !

Det här är en av de saker som provocerar mig mest och gör mig förbannad! Aldrig. A L D R I G, får dessa saker ses på med acceptans av samhället och någonting som är okej att det händer.

MÅ DEM KASTRERAS. ALDRIG FÅ KÄNNA NÅGON TYP AV NJUTNING OCH BRINNA I.....

Kommentarer

Postat av: Jonas

Publicerad 2013-01-13 22:07:00

Totalt vidrigt. Ett ämne som definitivt måste börja diskuteras och problematiseras mer. Skulle detta hända män istället för kvinnor är jag övertygad om att det ALDRIG skulle sopas under mattan på samma sätt.

Med det sagt - är glad att jag hittade den här bloggen! Härligt initiativ, verkligen!

PS: Lite further reading kring det sexualiserade våldet om man är intresserad. Visar verkligen hur detta är ett globalt strukturellt problem.

http://sidapublications.citat.se/interface/stream/mabstream.asp?filetype=1&orderlistmainid=2912&printfileid=2912&filex=3963491141792

//Jonas

Postat av: Ellinor

Publicerad 2013-01-16 23:32:59

Jotho! Välkommen, vad kul att du läser! Ska kolla in länken nu på en gång :)

Hade fint
//Elsni

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela