Feminist? Javisst!

Mjaha

Publicerad 2012-12-17 21:15:00 i Anka

Jag kom in på Södertörn och står som reserv på SU. Valet blir alltså betydligt enklare med det sagt, så det blir till att pendla till Huddinge (dvs Södertörn). Exhalterad är en underdrift! Genusvetenskap, lets do this shit!
 
Men nu från goda nyheter till kaskadspyor. För jag tamigfan kaskadkräks på sånt här skit ...
När julen står vid dörren kanske du tror att det handlar om gemenskap, generositet och tradition, mer konkret kanske att få pynta din julgran med en massa färgglada julkulor, änglar, tomtar, glitter och annat krimskrams for example. Men icke! I alla fall inte om du är kvinna... eller vafan säger jag?! SJÄLVKLART ska du som kvinna stå för pyntet (såväl matlagningen), standard (duh), men det är inte lika eftersträvbart som att numera pynta din kropp med bombshells, korsetter och rumpinlägg när släkten kommer för att inte fira julafton, utan för att kolla på dig!
LIGHT BULB!!! Varför inte skippa julgranfan helt och hållet och istället ställa dig obekvämt och blickstilla, som den slimmade och julsnygga kvinnan du bör vara, där granen normalt brukar stå? Så kan släkten dansa runt dig, farbror Åke skämtsamt sjunger "röven raskar över isen" samtidigt som han klämmer på din fejkade J-Lo booty och DÄR HAR DU DEN ULTIMATA JULEN SOM VAR KVINNA BÖR UPPLEVA!

JK. (just kidding)
 
 Om någon så vet jag hur obekväma korsetter är, för en sådan hade jag på balen i nian (omfg), likaså bombshells för det har jag provat mest på kul; stentuttar känns det som. Och det här med rumpinlägg har aldrig tilltalat mig då jag redan har en stor och utbuktande stjärt (fast då fanns det ju en rövförminskande trosa som alternativ), men kan tänka mig att det är förbannat obekvämt det med.
Så att anta att det finns kvinnor där ute som väljer obekvämligheter för att vara snygg på julafton som man vanligtvis firar tillsammans med släkt och/eller vänner - vilka förmodligen redan sett en näck eller sitt alldaglig jag åtminstone - är för mig sinnessjukt.
Tröttsamt med objektifiering. Kommer du lägga krut på ytan på självaste julafton eller istället lägga fokus på att umgås med släkt och vänner och äta gott?

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2012-12-17 22:30:34

Hatar också när det där händer! Men jag hittade en "besvärjelse" eller vad man ska säga som skyddar mot det där. Typ som vitlök mot vampyrer!

Man gör såhär;

1. Ta tidningens vänstra blad i vänster hand och tvärtom.
2. För händerna mot varandra. Tidningen kommer nu att vara ihopvikt.
3. Skjut ifrån dig den en bit och iakta säkerhetsavstånd.

Den läskiga dumma texten kan nu inte längre skada dig!!

Har gjort det på massa saker nu och det är fett skönt faktiskt men det krävdes en del för att jag skulle ta "steget" liksom, folk tror man är tokig om man plötsligt ba "jo men jag har den ultimata lösningen på läskig text-grejen" klart folk är skeptiska.. if its too good to be true du vet, men den här gången fungerar det verkligen!

Kram!

Josefine

Svar: Haha! fan vad jag garva! Men kan inte bara ignorera sketna normer som uttrycks i såna här sammanhang. Det är sånt här jag vill kritisera och granska! Jag menar varför existerar ens "artikeln" om man säger, varför uppmanas kvinnor till att eftersträva en konstlad look? Att hålla in magen på självaste julafton? Hmm..
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela