Feminist? Javisst!

Hur orkar vi?

Publicerad 2012-12-04 22:07:00 i Guro

Mina hens, damer och herrar! Det är dags att presentera en av eldsjälarna till detta tillsynes fantastiska projekt. Våra tankar, åsikter och skildringar om livet vi lever, helt gratis! Vem säger nej till det?

Så vem är det som skriver?
En pessimistisk, humoristiskt, en aning för sarkastisk men hyfsat snäll levande varelse från ett övre medelklassområde norr om Stockholm. Jag tampas med livets alla frågor med feminismen som min ledstjärna. Hur kan vi göra om och göra rätt?

Som inledning vill jag ställa frågan HUR ORKAR VI?
Hens, kvinnor som män. Vi som kallar oss feminister, jämställdhetskämpar och genusmedvetna. Hur orkar vi, dag efter dag, år efter år kämpa vidare för allas lika värde?

Därför att vi tror på det! Jag tror att kvinnor, hens och män är lika mycket värda. Jag tror att världen vi lever i har gett oss en helt skev verklighetsuppfattning. Men! Jag tror att det går att ändra på! Det skiljer mig från människor som inte vill kalla sig för feminister eller (lägg in det ord som passar dig, du fattar poängen..)


Jag vill inte att någon ska ha förutfattade meningar eller bestämda åsikter om mig, BARA eller FÖR ATT jag har en snippa mellan benen. Jag vill inte att mina intressen, åsikter eller framtidsutsikter sitter i mitt kön.

Tänker du som jag? Haka då på, för nu ska här funderas, reflekteras och argumenteras för allas lika värde, en gång för alla!

Guro



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela